Iveco Magirus – CAS20 / 3000 / 200 – S2T

IVECO FF 140 E 30 W

Motor

Typ F4AE3681D*P (TCA) Euro4

EDC (Electronic Diesel Control) vodou chlazený 6-ti válcový 4-taktní dieslový motor s přímým vstřikováním, 4 ventily na válec

Technická data:

Vrtání x zdvih: 102 mm x 120 mm

Zdvihový objem: 5.880 cm3

Výkon: 220 kW (299 KS) při 2.500 min-1

Max. kroutící moment: 1.050 Nm při 1.250 –1.850 min-1

Zelené pole: 1.400 – 2.400 min-1

Úsporný rozsah: 1.400 – 2.000 min-1

Vstřikování paliva:

Elektronické vysokotlaké přímé vstřikování

„Common-Rail“ (HPCR)

Vyhřívaný palivový filtr:

Automatický předehřev sacího vzduchu

Chlazení:

Vodní chlazení s viskózním ventilátorem

Mazání:

Tlakové oběhové mazání zubovým čerpadlem

Další výbava:

Jednoválcový vzduchový kompresor: 360 ccm

Alternátor: 90 A 28 V (2.520 W)

Hodnoty hluku dle 70/157/EG včetně všech změn 1999/101/EG

Hodnoty splodin dle 2005/55EG

SCR Katalysator (Selective catalytic reduction) s elektronicky řízeným a vyhřívaným vstřikováním AdBlue Euro 4

Převodovka:

Typ Eaton FS 8309 A, plně-synchronizovaná 9-ti stupňová převodovka s H-řazením.

Hliníková skříň s integrovanou spojkou.

Převody:

1.stupeň = 1:12,57

2.stupeň = 1:8,76

3.stupeň = 1:6,52

4.stupeň = 1:4,74

5.stupeň = 1:3,53

6.stupeň = 1:2,48

7.stupeň = 1:1,85

8.stupeň = 1:1,34

9.stupeň = 1:1,0

Zpátečka= 1:13,14

Max. rychlost 96 km/h, Omezovač rychlosti

Hmotnost:


Hmotnost prázdného vozidla: Kabina, řidič, povinná výbava, rezevní kolo: 6160 kg
Přední náprava: 4.090 kg
Zadní náprava: 2.070 kg
Celková přípustná hmotnost: 14.500 kg
Povolené zatížení přední nápravy: 5.500 kg
Povolené zatížení zadní nápravy: 9.500 kg
 

Spojka:

Hydraulicky ovládaná spojka integrovaná ve skříni převodovky (průměr 400 mm)

Bezasbeztová lamela.

Rozvodovka

Převod:Silnice/Te­rén i =1:0,95/1,62

Přední náprava:

Hnaná náprava s kuželovým diferenciálem s uzávěrkou

Zadní náprava:

Hnaná náprava s kuželovým diferenciálem s uzávěrkou 

Ráfky a pneumatiky:

Vpředu jednomontáž, vzadu jednomontáž 10 R 22,5

Rám:

Žebřinový rám z jednodílných nosníků tvaru-C s paralelním hlavním rámovým dílem

Přední příčník přišroubován k rámu, střední příčník přinýtován, zadní příčník přišroubován.

Odpružení:

Parabolická listová péra na obou nápravách, vzadu kyvné zavěšení s přídavnými pružinami 

Stabilizátory:

Torzní stabilizátory na obou nápravách.

Tlumiče pérování:

Dva dvojčinné hydraulické teleskopické tlumiče na obou nápravách.

Brzdová soustava:

Bubnové brzdy na obou nápravách s bezasbeztovým obložením.

Provozní brzda:

Elektronické 3-kanálové ABS.

Ovládání pomocí dvouokruhového brzdového ventilu.

Pneumatický přenos brzdné síly k jednotlivým brzdovým válcům.

Vysoušeč vzduchu.

Rozměry:

Buben-průměr: PN 381 mm / ZN 381 mm

Šířka obložení: PN 178 mm / ZN 178 mm

Brzdná plocha: PN 2.800 cm2 / ZN 2.800 cm²

Ruční brzda:

Na zadní nápravě, přes pružinový brzdový válec

Odlehčovací brzda:

Dvoustupňová odlehčovací motorová brzda ovládaná tlakovým vzduchem.

Pákový přepínač v kabině

a) Motorová brzda ovládaná pomocí brzdového pedálu

b) Motorová brzda ovládaná samostatným pedálem na podlaze

Řízení:

Hydraulické řídící ústrojí s děleným a přestavitelným sloupkem, zámek volantu.

Průměr volantu 465 mm.

Palivová nádrž:

Plechovál, 120 l

Elektrická soustava:

Easy-MUX- Iveco Multiplex řídící systém s CAN-Bus technologií

Jmenovité napětí: 24 V

Alternátor: 28 V, 90 A (2.520 W)

Startér: 24 V, 4,0 kW (5,4 PS)

Měnič napětí v kabině: 12 V, 10, 5 A

2 baterie: 12 V, 143 Ah

Halogenové světlomety H7 pro dálková a tlumená světla integrovaná do nárazníku. Couvací světlo. Mlhová světla. Obrysová světla vpředu/vzadu.

Kabina:

Celokovové provedení z pozinkovaného plechu, protikorozní úprava

Zakonzervované dutiny a ochranný nástřik spodku.

Hydraulicky sklopná 32° s bezpečnostním zajištěním.

Venkovní startér motoru pro nastartování při zvednuté kabině. Odpružené zadní uložení.

2 velká elektricky ovládaná zpětná zrcátka pro šířku nástavby 2600 mm, na straně spolujezdce zrcátko pro odstup od předního nárazníku.

Sání vzduchu na zadní straně kabiny s postranním sacím otvorem

Protiskluzové nástupní schůdky a madla pro bezpečný nástup. 

Kabina – další vybavení:

Horní konzole pro vestavbu radiostanic, mikrofonu apod.

Odkládací úložný box (uzamykatelný) mezi sedačkami řidiče a spolujezdce.

Řadící páka integrovaná do palubní desky.

Prostor pro osádku:

Viz. Technický popis nástavby.

Přístrojová deska:

Tachometr, otáčkoměr, černobílý informační display s kontrolkami motoru, brzdové soustavy, osvětlení, elektroniky,

počítadlo motohodin, tempomat, stav PHM a AdBlue. 

Sedadlo řidiče:

Výškově nastavitelné, podélně nastavitelné a sklopné.Bezpeč­nostní pás a opěrka hlavy. 

Sedadlo spolujezdce:

Výškově nastavitelné, podélně nastavitelné a sklopné.Bezpeč­nostní pás a opěrka hlavy. 

Topení:

Teplovodní topení s termostatickou regulací teploty se čtyřmi stupni foukání a s možností uzavření okruhu vzduchu.

Přídavné naftové topení Webasto, nezávislé na chodu motoru.

Lakování:

Rám: černošedá RAL 7021

Disky kol: stříbrná IC 118

Kabina: červená RAL 3000

Nárazník, blatníky, nástupní schůdky: bílá RAL 9003

Příslušenství:

Výstražný trojúhelník, varovná výstražná blikací světla, lékárnička,

zvedák, 2 zakládací klíny, nářadí, návod k obsluze.

Popis nástavby IVECO MAGIRUS CAS 20–30–2

Kabina pro řidiče a osádku

-Kabina jednoprostorová nedělená, pro družstvo 1+5 v hasičském provedení, uspořádání míst 1+1 vpředu, 4 místa v zadní části kabiny, všechna sedadla umístěna ve směru jízdy.

-Čtyřdvéřová celokovová konstrukce.

-Zesílené hydraulické sklápění kabiny vpřed.

-Hliníková skřín pro uložení požárního příslušenství.

-Zadní řada sedadel s držáky pro dýchací přístroje integrovanými v opěradlech sedadel.

-V držácích jsou upevněny 4 dýchací přístroje Dräger

-Pro zbývající dva dýchací přístroje shodného typu jsou v kabině dva úchyty.

-Bezpečnostní pásy.

-Podlaha kabiny a nástupní schůdky v provedení z hlinkového rýhovaného plechu.

Kabina osádky je vybavena komunikačními zařízeními s příslušenstvím a upevňovacími prvky, které pro montáž poskytne zadavatel.

Jsou to:

q vozidlová analogová radiostanice,

q vozidlový digitální terminál,

q anténní filtr,

q zařízení pro konverzi signálu (převodník) a

q vozidlové antény.

-Čtyři dobíjecí úchyty pro ruční svítilny a přípojné body pro dodatečnou montáž šesti dobíjecích úchytů pro ruční radiostanice. Dobíjecí úchyty pro radiostanice nejsou předmětem dodávky.

-Nezávislé naftové topení Webasto.

-Zásuvka pro dobíjení akumulátorových baterií s příslušným protikusem v prostoru nástupu řidiče.

-Přípojka pro napojení zdroje tlakového vzduchu s příslušným protikusem v prostoru nástupu řidiče.

-Přihrádka pro uložení dokumentace formátu A4 mezi řidičem a velitelem

-Osvětlení pro čtení dokumentace

-Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka

-Zrcátko pro polohu předního nárazníku

-Počítadlo motohodin

-Mlhová světla

AluFire Systém

Iveco Magirus AluFire karoserie nástavby je konstruována nejmodernějšími technologiemi dle požadavků a nároků protipožární ochrany. Toto konstrukční provedení zaručuje dlouhou životnost díky použití nerezavějících materiálů a zároveň extrémní lehkost celé nástavby. Variabilně přestavitelné police v nářaďových skříních umožňují individuální uložení požárně-technického příslušenství.

Výhodou hliníkové nástavby AluFire je její bezúdržbovost, dlouhá životnost, flexibilita v uspořádání vnitřních vestaveb prostřednictvím šroubovaných konstrukčních prvků, jednoduchá oprava při případném poškození, přehlednost nářaďových skříní a vysoká pevnost v krutu. 

Nástavba Magirus CAS 20–30–2

Nářaďová nástavba, vodní nádrž jakož i všechny části požárně technické vestavby jsou upevněny na společném základním rámu elasticky upevněném k podvozku. Kostra nástavby je vyrobena ze speciálních hliníkových profilů s vysokou stabilitou a

pevností spojených šroubovanými spojkami. Nástavba je rozdělena na tři nářaďové skříně po každé straně, které jsou uzavíratelné hliníkovými roletkami s možností uzamykání shodným klíčem. Zadní skříň čerpadla je uzavřena výklopnými dveřmi (s vyklápěním nahoru). Pochůzné plochy nástavby jsou vyvedeny v protiskluzové úpravě. Na střeše nástavby je umístěna hliníková skříň s držáky na rozměrné vybavení, držák 4-dílného nastavovacího žebříku z lehkého kovu. Na pravé straně zadní části nástavby je umístěn nástupní žebřík pro výstup na střechu. Po obou stranách jsou umístěny stupačky pro usnadnění přístupu k požárnímu příslušenství. V pravé přední části nástavby se nachází prostor pro uložení hydraulického vyprošťovacího zařízení. Nástavba je vybavena úchyty pro uložení požárně technického příslušenství dle vyhlášky MV č.35/2007 Sb. O technických podmínkách požární techniky a zadávací dokumentace. 

Kombinované odstředivé požární čerpadlo MAGIRUS (nízko/vysoko­tlak) 

Dvoustupňové odstředivé vodní čerpadlo Magirus MPH 230 (kombinace normální tlak a vysokotlak) poháněné vedlejším pohonem od motoru vozidla. Čerpadlo je vyrobeno z lehkého kovu s legováním s odolností proti mořské vodě. Dvě vyměnitelná hliníková těsnění (v okruhu normálního tlaku), protiplocha hnacích kol je vyrobena z nerezové oceli. Hnací kolo pro vysokotlak je vyrobeno z bronzu. Pěnotvorný proces je zajištěn pomocí pěnového manuálního přiměšovače PV 100.

Sací hrdlo je vyvedeno dozadu, 4 tlakové vývody s půlspojkami B-75mm.

Výkon čerpadla: 2000 l/min. při 10 barech, 400 l/min. při 40 barech.

Pro odvzdušnění čerpadla je použit plněautomatický odvzdušňovací systém MAGIRUS Primatic. Vypínání a zapínání je řízeno v závislosti na tlaku čerpadla, tozn. bez elektrických nebo jiných mechanických pomocných zařízení.

Tento systém se skládá ze dvou nezávisle na sobě pracujících membránových vývěv, které pracují pouze během procesu odvzdušnění, ale během procesu čerpání vody jsou nečinné.

Tento systém umožňuje sání z hloubky až 8,5m. 

Přiměšovač

PV 100, 1–6% pro průtočné množství 100 – 3000 l/min., přiměšované množství 0–6%, s ruční skokovou regulací vždy na celé procento, pro proteinová a syntetická pěnidla.

Ovládací stanoviště čerpadla

Hadicové přípojky, kontrolní a ovládací prvky jsou seskupeny do přehledného ovládacího stanoviště umístěného na zádi vozidla – zapínání a vypínání pohonu čerpadla je možné rovněž z tohoto prostoru.

Sací hrdlo A-110 (závit) pro sání z vodní nádrže s kulovým uzávěrem pro přepínání mezi sáním z nádrže a sáním z jiného vodního zdroje.

Ukazatel obsahu nádrže a plnící hrdlo nádrže hasiva.

Všechna sací a výtlačná potrubí, kohouty a armatury jsou barevně odlišeny (sání/výtlak).

Osvětlení pracovního prostoru.

Nádrž na hasivo

Vodní nádrž je vyrobena z polyesteru zesíleného skelnými vlákny a je vybavena 2 plnícími hrdly s půlspojkami B a uzávěry.

Odvzdušnění a přepad s tzv. brzdou proudové vody, ukazatel obsahu nádrže, průlezný otvor, vlnolamy, výpustný kohout. Nádrž na pěnidlo je vyrobena z polyesteru zesíleného skelnými vlákny a je vybavena plnícím otvorem s ochrannou obrubou pro rychlé plnění.

Objem vodní nádrže 3000 l.

Objem nádrže na pěnidlo 200 l.

Rychlozásahové zařízení

a) Naviják se 60 m tvarově pevné tlakové hadice DN 25 s pistolovou proudnicí. Naviják je napojen na vysokotlaký okruh čerpadla a je vybaven elektrickým zpětným navíjením a záložním ručním navíjením.

b) Hadice C52 spojená s výtlačným hrdlem požárního čerpadla a proudnicí pro hašení vodou i pěnou.

Od čerpadla je vyvedeno do nářaďové skříně potrubí s uzávěrem, ukončenéné C-spojkou ,kde je napojena požární hadice.

Uložení: Pravá zadní skříň účelové nástavby.

Signalizační a výstražné zařízení

– majáková rampa s modrými zábleskovými světly na střeše vozidla.

– 2 modrá záblesková světla v přední masce vozidla se samostatným vypínačem.

– 2 modré majáky na zádi vozidla.

– Výstražné zařízení umožňující reprodukci mluveného slova (s ručním mikrofonem a venkovním reproduktorem).

– Oranžová světelná výstražná signalizace (4 světla) na zádi účelové nástavby s ovládáním z prostoru pro obsluhu požárního čerpadla a s kontrolkou v kabině.

Další vybavení:

– Osvětlení pracovního prostoru kolem nástavby, 2 zářivková světla po každé straně a na zádi vozidla.

– Počítadlo motohodin pro vedlejší pohon čerpadla.

– Tažné zařízení vpředu, 2 tažná oka vzadu

– Osvětlovací teleskopický stožár FIRECO se dvěma širokoúhlými světlomety 1000 W, pneumaticky vysouvatelný, výška 5,6m, kompletně eloxovaný, elektrické natáčení a naklápění světlometů, dálkové ovládání se spirálovým kabelem.

– Elektrický lanový naviják WARN (54kN) na čelní straně vozidla.

– Tažné zařízení s průměrem čepu 40 mm pro bržděný přívěs o hmotnosti 3.500 kg.

– Teleskopický úchyt pro uložení elektrocentrály v pravé přední části nástavby a v něm uložená třífázová elektrocentrála PH Progress 5500 3f

– Pro uložení jednotlivých položek požárního příslušenství je účelová nástavba CAS vybavena odpovídajícími úchyty.

– dále je CAS vybavena přetlakovým ventilátorem PALT PH-UP450, kalové čerpadlo PH – Progress 1000, plovoucí čerpadlo PH PX850, MP Husqvarna 365 a 445, sadou pro čištění odpadů, sadou pro čištění komínů, azbestové obleky, kužely, sorbent, písek, lana a lezecké vybavení, PHP praškový 34A 6kg 2x, PHP CO2 113B 5kg 2x.

Rozměry

Celková délka: 7400 mm

Celková šířka: 2500 mm

Celková výška: 3300 mm

Rozvor kol: 3915 mm

Barevná úprava

Kabina a nástavba: červená RAL 3000

Přední nárazník, blatníky, nástupní schůdky bílá RAL 9003

Rám podvozku: černošedá RAL 7021

Rolety nářaďových skříní: eloxovaný hliník

Disky kol: stříbrná IC 118